nuujvlar.blogg.se

Vita kränka män

Kategori: Allmänt

 
Kawa väljer idag att sluta modiera Vtm och lämnar över ansvaret till några andra, hittills anonyma personer. 
 
Jag minns när jag hittade sidan på facebook, först blev jag arg, jag läste några inlägg och visste inte vad jag skulle tro, var detta verkligen en sida FÖR Vita kränka män. . 
Jag satt en stund och kollade vidare, läste lite kommentarer - googlade, sen insåg jag, Wow, detta är något så nytt som en feministisk, antirasistisk satir sida där vi kan få dela med oss och tillochmed skratta åt allt hat som finns omkring oss. 
Sedan dess har jag varit en trogen följare, jag tycker inte att det på något vis är rätt att göra sig rolig på någon annans bekostnad och Kawa kände precis som mig och har alltid varit noga med att låta den aktuella "hataren" vara anonym vilket jag tycker är viktigt, trotts dennes åsikter. 
 
I Vkm:s anda har det vuxit fram flera andra sidor som kör på samma spår, många har dock en tydligare nisch tex "Trolltyg i SD skogen" på fb, som jag för övrigt kan rekomendera, men det som är speciellt med Vkm är hur man väljer att skildra allt och kanske framförallt har en feminist bakom rodret. 
 
En stor eloge till Kawa Zolfagary, tack alla skratt och de avtryck ditt iniativ gjort i samhällsdebatten. 
Jag kommer fortsätta följa dig på ditt nya projekt Genusfolket :)
 
http://www.genusfolket.se/
 
"Bekämpa hat med humor"
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: