nuujvlar.blogg.se

Spinning

Kategori: Allmänt

Upp klockan sju, iväg till föreläsning och sen ett 40min spinningpass :)
Har inte provat spinning innan men det var sjukt bra, kommer absolut att gå på det fler gånger, jag är inte så duktig på att köra intervall träning själv så det är bra att ha en ledare som säger till vaad man ska göra! 
 
När jag kom hem var jag helt slut eftersom jag sprang så långt igårkväll med så jag tänkte lägge mig och sova lite men fastnade i att kolla på en dokumentär "Gravida bakom galler". .
 
http://www.svtplay.se/video/340350/gravida-bakom-galler-del-1-av-2/?tab=undefined&sida=1
 
Usch jag började nästan gråta, vilka tragiska livsöden det finns :( En kvinna födde sina första tvillingar när hon var 11!!!! år gammal, det är helt sinnes, nu var hon 31 och skulle få sitt 6:e barn när hon satt i fängelse men fick inte behålla det där så det blev bortadopterat 24h efter att det föddes . .
Det blir så tydligt hur Usa:s bristande public service system är fullkomligt ohållbart, alla dessa kvinnor som aldrig fångas upp, som saknar utbildning och som aldrig fått en ärlig chans i livet. Det är hemskt att tänka på hur många som själva kommer från missbrukarfamiljer osv och som aldrig fått möjlighet att leva ett normalt liv.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: