nuujvlar.blogg.se

Metabolism

Kategori: Allmänt

Har suttit och pluggat metabolism och hormon styrning nu i ca 1 vecka inför tentan på lördag, men det är svårt att hitta rätt mood. Det känns som att terminen tog slut vid neurotentan och som någon sa tidigare är gastron nån slags limbo mellan neuron & termin 3. 
 
Jag börjar äntligen få en förståelse för varför det är så fruktansvärt svårt att gå ner i vikt iallafall, kroppen saknar i princip helt bromssystem som gör det möjligt att sluta äta så mycket. . .
Tråkigt men sant - det ända som finns att göra är att träna! 
 
Jag var faktiskt på gymmet idag igen och tänkte köra ett spring pass, men när jag kommer dit och ska byta om har jag lyckats glömma sport-bh:n hemma . . så jag fick snällt cykla hem och "plugga" istället = kolla på fina bilder i min anatomibok och kolla dokumentärer om hjärnan på Svt. Känner mig sååå duktig . . 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: